Tags

, , , ,

Oon nyt käynyt kohta puolisen vuotta siellä historiallisessa miekkailussa. Tilasin tällä viikolla viimein nyt sit kypärän, että minuakin voidaan hakata päähän. Toivottavasti vaan kunto kestää. Tuntuu välillä turhauttavalta, kun tuntuu, ettei mitään kehitystä tapahdu, vaan oon aina yhtä kömpelö ja hengästyn niin helposti.

Maanantaina treeneissä olikin tavallisesta poiketen painia! Tai no, pystypainia enemmän, kun ei siellä kovalla salinlattialla voi nujuta ihan miten tahtoo, mutta sen verran kuitenkin, että pääsee vähän kärryille. Olipa yllättävän hauskaa painia noin perinteisesti. Toisaalta olin vähän ujopiimä ja itsetietoinen, sillä olin tosi hikinen ja mietin, että haisenko, tunnunko inhan nahkealta tai oonko muuten hankala harjoitusvastus. Puhisin, ähisin ja teutaroin kuin nuori mullikka laitumella.

Loppupuolen treeneissä piti jo yrittää saada lukko-otteita ja tavoitteena oli nostaa sit kaveria ilmaan. Siinä vaiheessa mietin, että voihan paska, kukaan ei jaksa kyllä nostaa minua ja sitten on kaikilla noloa ja kiusallista. Teki mieli jo pyydellä valmiiksi anteeksi, että voit skipata tän kohdan. Treenivastuksen kanssa sitten nujuttiin hetki, kunnes se saikin lukkoasennon ja yhtäkkiä olin puoli metriä ilmassa. Taisin jotain ölähtääkin silkasta hämmästyksestä.

Tommoset sinänsä normielämän jutut on välillä niin tarpeellisia. Tiedän kyllä, että oon iso ja ronskin kokoinen. Silti sitä toivoo, että välillä voisi olla vähän enemmän semmoinen delicate flower. Olisi kiva tuntea joskus olonsa fyysisesti pieneksi. Tommonen painiviskely oli yllättävän piristävä kokemus arjen keskellä. Joku jaksoi nostaa miut, vieläpä monesti, eikä kertaakaan kuulunut mitään “hnggggggggaaarrgh!” ääniä! Jack, I’m flying!

Vähemmän yllättäen olin seuraavana päivänä aika mustelmilla ja olkapäihin ja leukaan (?) sattui. Näin jälkikäteen ajateltuna oli kyllä aika pysäyttävää tajuta, miten vähän sitä lopulta pystyy tekemään, kun on itse semi-spagettikäsi. Pärjäsin melko hyvin ja sain jokusen kerran itsekin napattua treenikaverin lukko-otteeseen, mutta vähän epäilen, että kaveri himmaili välillä. Onneksi tuo kokemus tuli nyt turvallisessa ympäristössä eikä esim. snägärijonossa. Näin ollen tilanne oli vain jännittävä ja hauska.

